Drzwi do garażu, a najczęściej mówiąc brama garażowa, to niezwykle istotny element stolarki otworowej w budynku mieszkalnym.
Jednym z najpopularniejszych typów bram do garażu to brama segmentowa.
Brama segmentowa podczas otwierania (w przeciwieństwie do bramy dwuskrzydłowej czy uchylnej) nie zajmuje przestrzeni przed garażem, a podczas otwierania segmenty przesuwają się po prowadnicach, wykładając płaszcz bramy pod sufit. Można ją zamontować praktycznie w każdym otworze, co czyni ją niezwykle uniwersalną. Taka brama bez większego wysiłku może być otwierana ręcznie, a po wyposażeniu w napęd elektryczny, komfortowo obsługujemy ją za pomocą pilota lub przycisku na ścianie w garażu.
Bramy garażowe segmentowe – czym powinny się cechować?
- łatwą, wygodną i przede wszystkim bezpieczną obsługą,
- solidną i niezawodną konstrukcją zapewniającą wieloletnią i bezawaryjną pracę,
- dobrą izolacyjnością dla zachowania ciepła wewnątrz garażu,
- estetyką, która współgra z elewacją budynku.
Firma WICHERS od ponad 25 lat produkuje, dostarcza i montuje garażowe bramy segmentowe spełniające powyższe cechy.
Standard wykonania bram garażowych WICHERS
Brama segmentowa składa się z paneli bramowych – sekcji o grubości 40mm z wypełnieniem z bezfreonowej pianki PUR, gwarantujących odpowiednią izolacyjność cieplną.
Dla zwiększenia odporności na wiatr i niskie temperatury, bramy wyposażone są w systemowe uszczelnienia na całym obwodzie oraz między sekcjami. Okładziny sekcji stanowi blacha stalowa zabezpieczona antykorozyjnie oraz powlekana lakierem bądź okleiną.
Bramy segmentowe wyposażone są w układ sprężyn skrętnych gwarantujących wiele lat bezawaryjnej pracy. Taki układ sprężyn ułatwia zarazem obsługę bramy, dzięki czemu do otwarcia bramy nie potrzebujemy użycia siły.
Konstrukcja bramy oraz wszystkie stalowe elementy oprzyrządowania (zawiasy, okucia, rolki, itp.) zabezpieczone są przed korozją – ocynkowane.
Szeroki wybór kolorystyki w różnych wariantach przetłoczeń i struktur okładziny zewnętrznej umożliwia dostosowanie wyglądu do indywidualnych potrzeb. Mamy dodatkowo możliwość polakierowania sekcji bramowych na dowolny kolor z palety RAL.
KOLORYSTYKA I STRUKTURY PANELI
Kolorystyka podstawowa (I grupa kolorystyczna)
Kolorystyka dodatkowa (II grupa kolorystyczna)
Na Państwa życzenie mamy możliwość polakierowania płaszcza bramy na dowolny kolor z międzynarodowego wzornika RAL.
Kolory prezentowane na ekranie urządzenia mogą różnić się od tych rzeczywistych i nie są one wiernym odzwierciedleniem prawdziwych próbek kolorystycznych. Dlatego prosimy o korzystanie z oryginalnego wzornika RAL lub dostępnych w naszym biurze próbek.
Rodzaje struktur zewnętrznych
Rodzaje przetłoczeń
RODZAJE PROWADZEŃ
- prowadzenie standardowe – SL (Standard Lift) – nadproże min. 350mm
- prowadzenie obniżone z wałem z przodu – LH (Low Headroom Front) – nadproże min. 250mm
- prowadzenie obniżone z wałem z tyłu – LHR (Low Headroom Rear) – nadproże min. 150mm
Opcje dodatkowego wyposażenia
Automatyka do bram garażowych
Aby podnieść komfort i wygodę użytkowania bram segmentowych proponujemy wyposażyć je w napęd do bramy garażowej.
Brama z napędem sterowana jest pilotem, którego maksymalny zasięg to ok. 100-150m.
Zamek z klamką na klucz / rozłączenie awaryjne
Brama garażowa standardowo wyposażona jest w zasuwę od wewnątrz.
Opcją dodatkową jest montaż zamka centralnego na klucz, który służy do zamknięcia bramy od zewnątrz lub w przypadku zaniku zasilania – awaryjnego rozsprzęglenia napędu elektrycznego bez potrzeby wchodzenia do garażu innym wejściem.
Podwyższone bezpieczeństwo
Aby jeszcze bardziej podnieść bezpieczeństwo użytkowania bramy segmentowej, możemy ją wyposażyć w specjalistyczne urządzenia, które dodatkowo zabezpieczają przed skutkami ewentualnego zerwania liny nośnej lub pęknięcia sprężyny skrętnej. W momencie niespodziewanej awarii, urządzenia te zabezpieczają przed nagłym opadnięciem i blokują bramę.
Okienka z tworzywa sztucznego
Wnętrze garażu można doświetlić stosując okienka w skręcanych ramkach z tworzywa sztucznego.
W panelu wycinany jest otwór, w którym montujemy okno wypełnione zespoleniem z tworzywa sztucznego w skręcanej ramie z ABS (dostępne różne rozmiary). Na obwodzie ramki zastosowana jest specjalna uszczelka, która zapewnia szczelne połączenie okna z płaszczem bramy.
Warunki zabudowy – pomiary i montaż bram segmentowych
Segmentowe bramy garażowe montuje się zarówno w nowym jak i starszym budownictwie, podczas remontu i wymiany bramy garażowej.
Bramę montuje się od wewnątrz garażu. Do ścian bocznych (węgarków) przylegających do otworu mocowane są prowadnice pionowe z kątownikami nośnymi bramy – wymagane jest przynajmniej po 100mm szerokości po obu stronach otworu.
W standardzie, wał ze sprężynami skrętnymi montowany jest nad otworem – na nadprożu ( prowadzenie SL ), a minimalna wysokość nadproża dla zamontowania garażowej bramy segmentowej to 150mm (LHR).
Niezbędnym jest, aby powierzchnie węgarków i nadproża licowały się ze sobą i były o jednolitej strukturze (np. otynkowane).
Prowadnice poziome oraz ewentualny napęd ciągnący z szyną prowadzącą podwieszane są do stropu stąd odpowiednio dla bramy bez napędu – głębokość garażu powinna równać się przynajmniej wysokości otworu, a w przypadku bramy z napędem ciągnącym głębokość garażu powinna być odpowiednio większa w zależności od zastosowanego napędu.
Montaż bramy segmentowej możliwy jest w garażach z nadprożem o wysokości min. 150mm i po 100mm przestrzeni bocznej na obu węgarkach.
Brak wymaganych wegarków czy nadproża na obiekcie nie dyskwalifikuje całkowicie przed zamontowaniem bramy segmentowej. Idealnym rozwiązaniem, które pozwala na montaż „segmentówki” w takim otworze jest wykonanie niezależnej konstrukcji, do której zamontujemy bramę.
Wysokiej jakości brama tylko w parze z dobrze wykonaną usługą montażu pozwala uzyskać realne korzyści z wszystkich jej właściwości i zalet.
Pomiar oraz montaż bramy zleć profesjonalnemu i doświadczonemu wykonawcy.
Poniżej przedstawiamy schemat pomiarowy wraz z opisem.
Nie dzielimy naszych bram garażowych na typowe czy nietypowe. Produkujemy bramy segmentowe na wymiar z zamówienia.
Blenda nadproża
Zdarza się, że w garażach nie ma nadproża, które wymaga się do zamontowania bramy segmentowej. Jednak na takie przypadki mamy rozwiązanie.
W takiej sytuacji (o ile pozwala nam na to wysokość otworu) zaniżamy otwór garażowy blendą, a bramę wykonujemy na systemie niskiego prowadzenia z wałem z tyłu (LHR).
Blenda nadproża wykonana jest z odcinka segmentu (takiego samego jak brama) o odpowiedniej wysokości, okutego po obwodzie w ceówki aluminiowe.
Cena bramy garażowej
Każde zlecenie wyceniane jest indywidualnie po pomiarach lub podaniu wymiarów z projektu wg. schematu pomiarowgo.
Zapraszamy do skontaktowania się z nami, a pomożemy przy doborze bramy do warunków istniejących w Państwa garażu.